Halskæde af patronhylstre / Bullet necklace

juli 2014 036

Som lovet i mit sidste indlæg , ville der komme flere ideer til, hvordan man kan bruge tomme patronhylstre. Her som vedhæng til en halskæde.

Vedhængene laves på samme måde som øreringene i mit tidligere indlæg “Øreringe af patronhylstre”, dog saves de af, så de er noget længere og i øvrigt forskellig længde.

Du skal bruge de samme ting som ved øreringene, undtagen ørehængerne. I stedet for skal du bruge en lang guldfarvet kæde – jeg har lavet en af et par gamle kæder, jeg havde liggende. Du kan også hænge vedhængene i en lædersnøre.

juli 2014 038

As promised in my last post, I will bring more ideas for using old cartridge cases. Here as a pendant for a necklace.

 These pendants are made the same way as the earrings in my last post (Bullet earrings). Saw them in different lengths for the necklace.

You need the same things as for the earrings, except for the earwires. Instead you will need a long golden chain. I have made mine from two old chains I had. You could also use a leather cord instead of a chain.

juli 2014 019

Sådan har jeg lavet kæden:

Jeg har brugt to gamle kæder – en tynd guldkæde og en lidt tykkere perlekæde. Den tynde kæde har jeg klippet over på midten. Perlekæden har jeg pillet perlerne af. Selve kæden var afsluttet med nogle ringe, som regulerer længden. De ringe har jeg brugt til at samle den tynde og den tykke kæde. Patronvedhængene har jeg blot fastgjort i en af kædens led.

 juli 2014 020 (2)juli 2014 022

Here is how I made the chain:

I have made the chain from two old chains – a thin golden chain and a thicker chain with pearls. The thin chain I cut in two pieces. The chain with the pearls I took off the pearls. At the end of this kind of chain there are a row of rings used to adjust the length of the chain. These rings I have used to assemble the two chains.    

juli 2014 039

One comment

Leave a comment