Bullet pendant with piano key wood

august 2014 038For nogle år siden smed nogen et klaver ud i vores storskrald. Det var helt smadret, da det endelig nåede helt ned fra 3. sal. Jeg samlede nogle af de sorte tangenter, fordi træet så så fint ud, og det har ligget på mit værksted siden og bare ventet på en god idé.

A couple of years ago somebody threw out a piano. It was wrecked once it had taken the trip from third floor. I took some of the piano keys because I liked the wood. I has been lying in my workshop since just waiting for a good idea.

Som ved mine Øreringe af patronhylstre har jeg savet patronen over på skrå, boret hul i toppen og lavet et øje i tråd. Se instruktionen i ovennævnte indlæg.

Like my Bullet Earrings the case has been cut in an angle and I have drilled a hole in the top for the wire. See instructions in my post mentioned above.

juli 2014 032juli 2014 004

Til klavertangenten har jeg brugt smykkesav, nålefile, bor og Dremel, indtil det fik en form, jeg kunne lide. Derefter har jeg limet det fast i patronhylsteret med Araldit.

For the piano key I have used jewellery saw, files, drills and my Dremel multitool until it had a shape I liked. Then I have glued it into the cartridge case with Araldite.

juli 2014 006juli 2014 015

Sådan!

That’s it.

Leave a comment